HEY HEY!!!

Jag måste besöka läkare för min hypokondri säger mamma.........Detta tar knäcken på mig och hela min familj...ja är städigt orolig för olika saker...NEJ ETT litet blåmärke...varför får jag de??? gjorde jag illa mig???? eller kom det bara?????? nej de klias på olika ställen...vad fan äre nurå... fan också....MEN ViLKEN JÄVLA HYPOOO ja är..:HElt sjukt

Hypokondri eller inbillningssjuka, ibland nosomani, är ett tillstånd som innebär att den sjuka är övertygad om att han/hon har en eller flera fysiska sjukdomar trots att denne är fysiskt frisk. Hypokondrin i sig är ett ångestutlöst psykiskt problem, som fokuseras bort från själens tillstånd till en obefogad oro över kroppens fel och brister. Kroppens normala signaler och utseende tolkas som sjukdom eller hot om sjukdom. Sjukrollen är central för den som är drabbad av hypokondri. Genom sitt innehav av en fysisk sjukdom äger den drabbade rätt att stänga av livet och livets alla krav och orkar leva med sin existentiella ångest. En person som lider av hypokondri kallas hypokondriker.

MMMMM precis...STÄMMER EXAKT..nej satan i gatan

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0